Jerzy Illg – wywiad, część I
„Największym kapitałem Znaku jest marka. Wychodzimy z takiego założenia, że kto się nie rozwija, ten się zwija. Trzeba przewidywać to, co się będzie działo na rynku, obserwując ryki zachodnie. Trzeba uprzedzać ruchy konkurencji. Trzeba starać się być na tym rynku widocznym. Nie wystarczy wydawać dobre książki, należy je jeszcze promować” – mówił Jerzy Illg. Redaktor naczelny Wydawnictwa Znak opowiadał o tajemnicy sukcesu prowadzonej przez niego oficyny, godzeniu komercji z ambitnymi publikacjami („przez długie lata najlepiej zarabialiśmy na książkach autorów, z których byliśmy najbardziej dumni”), tożsamości wydawnictwa, jego tradycjach, kontrowersjach związanych z publikacją prac Grossa i Domosławskiego, a także o przyszłości rynku książki w Polsce.
Obejrzyj drugą część wywiadu z Jerzym Illgiem.