Rozmowa z Katarzyną Bondą. Młoda Polska Proza
„Język, fraza, wszystkie elementy artystyczne powinny być podporządkowane opowieści. Pisarz musi dotykać rzeczy, których normalny człowiek się boi. Literatura powinna zmieniać życie, spojrzenie człowieka na różne sprawy. Kryminał jest dzisiaj tym, czym kiedyś była klasyczna powieść obyczajowa. Jest cała masa chłamu, ale najlepsze kryminały spokojnie mogą dziś konkurować ze wszystkim, co ukazuje się na rynku”. Katarzyna Bonda w rozmowie z Krzysztofem Cieślikiem opowiada między innymi o tym, jak powinna wyglądać dobra powieść, czego oczekuje od literatury, co chce dawać czytelnikom, a także czego nauczyła się od Amerykanów i Francuzów, szczególnie Jeffreya Eugenidesa i Pierre’a Lemaitre’a.
Projekt „Młoda Polska Proza” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Promocja czytelnictwa”. Producentem wykonawczym jest SOLFILM.