30 grudnia 2014

E-book też książka

#unlibroèunlibro (a book is a book) – w tym jednym haśle zostały ujęte postulaty kampanii książkowego środowiska. Dzięki inicjatywie Stowarzyszenia Wydawców Włoskich walka o obniżenie stawki podatku VAT na e-booki przeniosła się do mediów społecznościowych. 

unlibroeunlibro

Kampania #unlibroèunlibro (a book is a book) miała swój początek podczas Targów Książki we Frankfurcie. Kierowana jest do wszystkich miłośników książek, którzy chcą walczyć z dyskryminacją e-booków. W akcji może wziąć udział każdy, kto w książce widzi książkę – bez względu na formę jej wydania. Pod protestem podpisał się również włoski minister kultury, Diego Franceschini, który podejmuje się walki o obniżenie stawki VAT na e-booki podczas włoskiej prezydencji w Unii Europejskiej.

 Do kampanii można dołączyć, przekazując poniższą wiadomość za pośrednictwem Twittera i Facebooka:

@EUCouncil@EU_Commission: Italy says NO to ebook discrimination. What about Europe? #unlibroèunlibro//www.unlibroeunlibro.org