Książka? Enter.
Według Interaktywnego Instytutu Badań Rynku książki kupujemy głównie w internecie. Statystyki dotyczą książek tradycyjnych i tych w formie elektronicznej.
Według wyników badania IAB Polska przeprowadzonych przez Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku w 2014 roku 59 proc. Polaków czytających książki dokonało ich zakupu na podstawie informacji uzyskanych w internecie. To wynik o 23 proc. wyższy niż w 2013 roku. Ponadto w badaniu IAB Polska wśród kupujących książki w internecie przeważają mężczyźni (55 proc. całej populacji).
Raport IAB Polska dowodzi, że dla Polaków internet jest najistotniejszym źródłem wiedzy na temat książek. 71 proc. respondentów badania właśnie z sieci czerpie informacje o konkretnych tytułach, internet wyprzedza pod tym względem znajomych i rodzinę (60 proc.) oraz prasę drukowaną (46 proc.).
Okazuje się, że przydatne informacje o książkach znajdujemy w sklepach online (47 proc.), dopiero na dalszych miejscach znalazły się wyszukiwarki (45 proc.) oraz opinie na forach i w grupach dyskusyjnych (25 proc.).
Raport IAB Polska wykazuje również, że pod względem wydatków na reklamę online segment wydawniczo-księgarski zajmował w 2013 r. 4 miejsce uzyskując 8-procentowy udział w torcie reklamowym. Z danych wynika także, że wśród najbardziej skutecznych narzędzi reklamowych na rynku księgarskim i wydawniczym przoduje przekaz mailowy (29 proc.), następne w kolejności są banery na stronach www (23 proc.), a trzecią pozycję zajmują wyskakujące okna (19 proc.).