20 sierpnia 2014

5 milionów widzów. Sukces „Zaczytanych wakacji”

Ponad pięć milionów widzów obejrzało filmy promujące czytanie podczas wakacji w TVN 24. W kampanii „Zaczytane Wakacje” wzięli udział: Anna Mucha, Anna Derszowska, Zbigniew Zamachowski i Jan Nowicki. Spoty emitowane były od końca czerwca do końca lipca i poprzedzały emisję specjalnego programu na żywo prowadzonego przez Agatę Passent i Filipa Łobodzińskiego.

1

Na antenie TVN 24 „Zaczytane Wakacje” obecne były już drugi raz. Po raz pierwszy kampania została zrealizowana w 2013 roku. Podobnie jak przed rokiem, akcja składała się z dwóch części: emisji serii filmów reklamowych oraz programu live. Co tydzień „Zaczytane Wakacje” nadawane były z innego miejsca Polski, między innymi z Krakowa, Ełku, Gdyni. Program poświęcony był poezji, kryminałowi, literaturze faktu, kabaretowi literackiemu, a także literaturze pięknej przy okazji wręczenia ‚Nagrody Literackiej Gdynia’. Agata Passent i Filip Łobodziński rozmawiali z pisarzami, poetami, reporterami, a także ludźmi w różny sposób związanymi z literaturą. Średnio każdy odcinek programu oglądało 144 tysiące osób, a rekordowy – z Krakowa – niemal 220 tysięcy widzów. W programie gościli między innymi Adam Zagajewski, Mariusz Czubaj, Stanisław Tym, Maciej Wasielewski i Andrzej Muszyński.

 

Ważną częścią kampanii były także spoty reklamowe, w których znani aktorzy przekonywali do literatury hasłem „Zaczytaj się w wakacje – bohaterowie czekają!”. Akcja dotarła łącznie do 5,2 mln osób.

 

„Zaczytane Wakacje” stały się naturalnym przedłużeniem „Xięgarni” – cotygodniowego programu o książkach. Obie produkcje realizowane są dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (ms)