18 października 2013

Okruchy prozy do śniadania

wizualka miniW połowie października w sklepach firmowych Piekarni Szwajcarskiej na papierowych opakowaniach pojawiły się „okruchy prozy”. Na torebkach znajdują się fragmenty prozy pisarzy niemieckojęzycznych.

 

Celem akcji jest promocja portalu poświęconego literaturze niemieckiego obszaru językowego – literatur.pl. Literatur.pl to portal, który powstał z inicjatywy i przy współpracy Austriackiego Forum Kultury w Warszawie, Goethe-Institut, Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury Pro Helvetia i serii wydawniczej Kroki/Schritte.

 

Portal, stworzony z myślą o osobach interesujących się literaturą niemieckojęzyczną, ma postać linkowiska umożliwiającego śledzenie informacji o autorach, nowościach wydawniczych, spotkaniach z twórcami, spektaklach teatralnych i wszelkich innych wydarzeniach związanych z literaturą niemieckiego obszaru językowego.

 

Obecnie do współpracy została zaproszona kolejna firma związana z obszarem niemieckojęzycznym – Inter Europol czyli znana z piekarsko-ciastkarskich wyrobów Piekarnia Szwajcarska.

 

„Chcieliśmy w niestandardowy sposób zwrócić uwagę na to, że literatura jest ważnym elementem naszego życia”, tłumaczą organizatorzy. „Literatura niemieckojęzyczna postrzegana jest jako trudna – chcemy pokazać, że jest bezsprzecznie warta czytania. Jeśli przy śniadaniu uśmiechnie się lub wciągnie w fabułę choć kilka osób, akcję będziemy mogli uznać za udaną”.

 

Za pomysł, kreację i realizację kampanii odpowiada Leniva Studio.