25 października 2019

Xięgarnia laureatem PIKowego Lauru!

Z dumą chcieliśmy podzielić się z państwem informacją, że Xięgarnia otrzymała tytuł PIKowego Lauru w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych i elektronicznych”!

Xięgarnia laureatem PIKowego Lauru!

25 października w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie odbyła się Gala XI edycji konkursu PIK-owy Laur. Nagroda przyznawana jest w trzech kategoriach:

  • „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w mediach drukowanych”
  • „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w mediach audio-wizualnych”
  • „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w Internecie”

Z dumą pragniemy ogłosić, że w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych i elektronicznych” wyróżnienie otrzymał program Xięgarnia, emitowany w telewizji TVN24! Serdecznie gratulujemy pozostałym nominowanym w tej kategorii – audycjom „Piątka z literatury” – RMF Classic oraz „Radiowy klub książki” – Radio Kraków. Dziękujemy wszystkim widzom Xięgarni oraz czytelnikom Xięgarni.pl. Bez was nie byłoby tego wyróżnienia!

Xięgarnia to przeszło 300 odcinków programu poświęconego literaturze, który emitowany jest w największej stacji informacyjnej w Polsce. Nie bez przyczyny podajemy tę liczbę. Xięgarnia to program literacki o najdłuższym stażu w kraju, w którym wystąpiło kilkuset pisarzy i pisarek. Konkurs organizowany przez Polską Izbę Książki w tym roku po raz pierwszy został wpisany w program wydarzeń towarzyszących Festiwalu Conrada.

O konkursie:

Organizatorem konkursu jest Polska Izba Książki, której członkowie już od 14 lat nagradzają dziennikarzy za promowanie czytelnictwa w mediach i utrwalanie nawyków czytelniczych. Rola mediów w popularyzacji czytelnictwa jest w dzisiejszych czasach nie do przecenienia. Konkurs PIK-owy Laur to jedyna nagroda dla dziennikarzy, która docenia ten fakt oraz stymuluje swoimi zasadami jakość działań na tym ważnym polu.

Konkurs powstał w celu podnoszenia rangi książki w środkach masowego przekazu, uświadomienia potrzeby codziennej informacji o ważnych zjawiskach literackich i wydawniczych. Nagrodą wyróżniamy dziennikarzy, którzy prezentują literaturę, czytelnictwo oraz wiedzę o książce i czytaniu w sposób rzetelny, ciekawy i innowacyjny, dbając, by tematy dotyczące życia literackiego były obecne w mediach. Rozpatrywane są publikacje z prasy, programy radiowe, telewizyjne, portale internetowe oraz akcje społeczne, które w nietuzinkowy sposób wpływają na wzrost zainteresowania dobrem kultury, jakim są książki.

Tę różnorodność odzwierciedlają trzy kategorie, w których przyznajemy nagrody: „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach drukowanych” , „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych” i „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w internecie”. W ramach konkursu przewidziana jest ponadto Nagroda Specjalna, jako wyróżnienie za szczególną działalność na rzecz promocji czytelnictwa.