9 października 2019

Xięgarnia nominowana do PIK-owego Lauru

Z dumą chcieliśmy podzielić się z państwem informacją, że Xięgarnia została nominowana do tegorocznego PIKowego Lauru w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych i elektronicznych”. O tym kto otrzyma nagrodę dowiemy się podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.

nominowani w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych i elektronicznych”

  • „Piątka z literatury” – RMF Classic
  • „Radiowy klub książki” – Radio Kraków
  • „Xięgarnia” – TVN24

nominowani w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach drukowanych”

  • Tadeusz Lewandowski (autor – Wyspa. Magazyn Literacki Książki)
  • „Zeszyty Literackie”
  • Monika Ochędowska (autorka – Tygodnik Powszechny)

nominowani w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w internecie”

  • Nowości książkowe – blog Bernardetty Darskiej
  • Granice.pl – internetowy portal czytelniczy
  • Śląscy Blogerzy Książkowi – stowarzyszenie blogerów książkowych

O konkursie:

Organizatorem konkursu jest Polska Izba Książki, której członkowie już od 14 lat nagradzają dziennikarzy za promowanie czytelnictwa w mediach i utrwalanie nawyków czytelniczych. Rola mediów w popularyzacji czytelnictwa jest w dzisiejszych czasach nie do przecenienia. Konkurs PIK-owy Laur to jedyna nagroda dla dziennikarzy, która docenia ten fakt oraz stymuluje swoimi zasadami jakość działań na tym ważnym polu. Konkurs powstał w celu podnoszenia rangi książki w środkach masowego przekazu, uświadomienia potrzeby codziennej informacji o ważnych zjawiskach literackich i wydawniczych. Nagrodą wyróżniamy dziennikarzy, którzy prezentują literaturę, czytelnictwo oraz wiedzę o książce i czytaniu w sposób rzetelny, ciekawy i innowacyjny, dbając, by tematy dotyczące życia literackiego były obecne w mediach. Rozpatrywane są publikacje z prasy, programy radiowe, telewizyjne, portale internetowe oraz akcje społeczne, które w nietuzinkowy sposób wpływają na wzrost zainteresowania dobrem kultury, jakim są książki. Tę różnorodność odzwierciedlają trzy kategorie, w których przyznajemy nagrody: „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach drukowanych” , „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych” i „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w internecie”. W ramach konkursu przewidziana jest ponadto Nagroda Specjalna, jako wyróżnienie za szczególną działalność na rzecz promocji czytelnictwa.