Zmień zakończenie!
Poszukiwani autorzy zakończenia pewnego kryminału! Zanim zabraknie tchu!
Papieros. To właśnie on jest główną postacią kryminalnej serii stworzonej na potrzeby ogólnopolskiej kampanii społecznej „Koniec z papierosem” zainicjowanej przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej.
Kampania wystartowała 31 maja w ramach obchodów Światowego Dnia bez Papierosa, kiedy na całym świecie podejmuje się temat problemu zdrowotnego, jakim jest palenie papierosów, i namawia się palaczy do zerwania z nałogiem.
Powolne i bezobjawowe wyniszczanie organizmu przez papierosy zainspirowało twórców kampanii „Koniec z papierosem”. Stworzono serię reklam fikcyjnych powieści kryminalnych, gdzie rolę zabójcy odgrywa papieros. W ten sposób powstały plakaty kampanii, które niczym bestsellerowe kryminały w „Serii z dymkiem”, opowiadają tragiczne historie ofiar papierosa. Wśród nich pojawiły się: „Dzienniki seryjnego zabójcy”, „Prosto w serce” czy „Do utraty tchu”.
Akcja ta ma na celu w nowy sposób dotrzeć do świadomości palaczy w miejscach, gdzie najmniej się tego spodziewają – w bibliotekach, popularnych księgarniach, a nawet w palarniach.
Można jednak zmienić zakończenie tej historii! Jak w przypadku każdego uzależnienia, pierwszym krokiem do zerwania z nałogiem jest podjęcie świadomej i wcześniej zaplanowanej decyzji o odstawieniu substancji uzależniającej.
Każdy, kto kiedykolwiek zmagał się z rzucaniem palenia wie, że nie jest to łatwe i czasami wymaga wielu ciężkich prób. Dlatego organizatorzy kampanii zadbali o odpowiednie wsparcie dla osób chcących zerwać z nałogiem i stworzyli 12-tygodniowy program motywacyjny, który pozwoli przygotować się do walki z chorobą i pomoże w samym procesie leczenia. Skończ z paleniem i zmień zakończenie.
Organizatorzy akcji zachęcają także do skorzystania z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym i konsultacji ze specjalistą leczenia uzależnień pod specjalnym numerem infolinii 801-108-108 lub 22 211 80 15.
Organizatorem kampanii społecznej „Koniec z papierosem” jest Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Do akcji włączyły się także warszawskie biblioteki śródmiejskie, księgarnie MiTo, Tarabuk, Tajne Komplety, Zła Buka i Litera Cafe, a także portale lubimyczytać.pl oraz kampaniespołeczne.pl. Mecenasem kampanii jest firma Pfizer.