Artykuł
"Zaczytane wakacje" – rusza kampania promująca czytelnictwo
Danuta Wałęsa, Maciej Maleńczuk, Krzysztof Hołowczyc – między innymi oni będą przekonywać w kampanii „Zaczytane wakacje”, że lato warto spędzać w towarzystwie dobrej literatury. Kampania rusza już dziś na antenie TVN24.
Znane postaci ze świata filmu, muzyki i sportu, a także sami pisarze zachęcają do zabrania książki na wakacyjny wyjazd. W każdą sobotę –zawsze z innego polskiego kurortu – nadawany będzie na żywo 45-minutowy program w TVN24. Przy okazji czterech odcinków emitowane będą także spoty reklamowe, w których znane postaci zachęcają do czytania w różnych miejscach i w każdej sytuacji. Program poprowadzą Agata Passent, Michał Rusinek, Mariusz Cieślik i Michał Komar.
„Zaczytane wakacje” będą kreować modę na wakacyjną lekturę. Pokażemy, iż czytanie książek stanowi doskonałe uzupełnienie typowych letnich rozrywek. W większości krajów Unii Europejskiej lato jest dla rynku wydawniczego świetnym czasem. Brytyjczycy, Niemcy czy Skandynawowie wyjeżdżają na urlop z nową powieścią w bagażu.
Niestety, na polskim rynku wydawniczym to martwy sezon. Polak z książką na plaży to wyjątek. Chcemy to zmienić, pokazując, że podczas wakacji czytać można wszędzie: w podróży, nad wodą, w kawiarni, w górach. I że robią to największe gwiazdy. Kampanię kierujemy przede wszystkim do młodzieży, którą pragniemy nauczyć dobrych czytelniczych nawyków.
W zachęcaniu do czytania szczególną rolę odgrywać będą młodzieżowi idole, osoby popularne, ale przy tym szanowane za swój dorobek. To oni w spotach promocyjnych pokazywali się z książką w różnych wakacyjnych sytuacjach. Przez tydzień w spotach oglądamy gwiazdę, która namawia do czytania w wakacje, po czym w sobotę widzimy ją na deptaku popularnego kurortu w rozmowie na temat literatury z dziennikarzami, pisarzem czy aktorem.
Program będzie emitowany na żywo w TVN24 w soboty o godzinie 12.10 (29 VI, 6 VII, 13 VII, 20 VII).
Kampania jest dofinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.