„Przypuszczam, że pan nie jest wrogiem złośliwości. Według mnie jest to najskuteczniejsza broń rozsądku przeciwko mocom mroków i brzydoty. Złośliwość to duch krytyki, a krytyka rodzi postęp i uświadomienie” – twierdzi Lodovico Settembrini, humanista i pięknoduch, jeden z głównych bohaterów „Czarodziejskiej góry”. Nie każdy pisarz skłonny jest jednak podzielać entuzjazm bohatera powieści Tomasza Manna wobec krytyki.
Na prozatorskiej scenie pojawili się niemal w tym samym momencie. Hubert Klimko-Dobrzaniecki, Ignacy Karpowicz, Piotr Paziński: trzy literackie indywidualności, trzy różne wrażliwości artystyczne, trzy strategie autorskie, trzy nowe powieści. Dzieli ich wiele. Łączy wielki literacki talent.
Stephen King zabiera nas do parku rozrywki. Zaczyna się od przyjemnej przejażdżki na karuzeli, ale kończymy na Strasznym Dworze. Mistrz grozy ostrzega: „Wejdź, jeśli masz odwagę”. Choć „Joylandowi” brak rozmachu, znajdziemy tutaj Kinga w najwyższej formie.
Zawsze chciałem łączyć ludzi. Bawić. Spuszczać z nich powietrze. Żyję z żartów, więc będę żartować do śmierci – mówi Henryk Chmielewski, bardziej znany jako Papcio Chmiel, twórca „Tytusa, Romka i A'Tomka", uczestnik Powstania Warszawskiego i żołnierz Armii Krajowej.
Najwięcej newsów o współczesnej polskiej modzie znaleźć można na Pudelku. Tagi „Gosia Baczyńska”, „Maldoror”, „Joanna Klimas” łączą się tam z tagami „Robert Kupisz”, „Joanna Brodzik”, „Rafał Maserak”, „dr Zosia”, „Ewelina Lisowska”, a także „wpadka”, „po przyjęciu” i „odważna stylizacja”. Zależność świata mody od celebrytów to jedna ze zmór jej twórców. Nowych projektantów poważniej opisać próbuje Marcin Różyc w „Nowej modzie polskiej”. Mimo egalitarnego podejścia, osią książki jest luksus.