Krwawy cień orientu
„Takeshi. Cień śmierci” to najnowsze dzieło Mai Lidii Kossakowskiej, pisarki, której nie trzeba przedstawiać miłośnikom polskiej fantastyki. To także początek podróży po świecie rządzonym przez magię i prawo miecza.
„Takeshi. Cień śmierci” to najnowsze dzieło Mai Lidii Kossakowskiej, pisarki, której nie trzeba przedstawiać miłośnikom polskiej fantastyki. To także początek podróży po świecie rządzonym przez magię i prawo miecza.
„Zimowa opowieść” pojawia się w Polsce ze sporym poślizgiem. W Stanach Zjednoczonych została wydana w 1983 roku i jest już powieścią kultową. Pierwsze polskie wydanie zawdzięczamy zapewne filmowi, który powstał na jej podstawie. Niezależnie od przyczyny tłumaczenia, jest się z czego cieszyć.
Joyce Carol Oates jest bardzo rzadkim przypadkiem pisarki wszechstronnej. W Polsce stała się popularna dzięki bestsellerowej fabularyzowanej biografii Marilyn Monroe, promowała ją też Oprah Winfrey. Ale zdarza jej się tworzyć książki takie, jak „Zbłocona” – świetne powieści psychologiczne przesycone okrucieństwem i bólem.
Do szabli i do szklanki? A może raczej do tańca i różańca? „Czardasz z mangalicą” Krzysztofa Vargi to nie tylko zajmująca opowieść o podróży przez węgierską prowincję, to przede wszystkim wnikliwa analiza madziarskiej duszy, napisana z tkliwością i szczególnym rodzajem ironii, na jaki pozwolić sobie może tylko współplemieniec.
Najnowsze dzieło cenionego niemieckiego krytyka Wernera Fulda przyciąga już samą okładką. O tym, że wszystko, co zabronione, pociąga najbardziej, wszyscy – łącznie z Fuldem – wiedzą doskonale, spodziewać się więc można, że spora część książkowych zapaleńców po „Krótką historię książek zakazanych” sięgnie z powodu ciekawości.